• FD委員会概要
  • 活動
  • 教育活動支援情報

ニュース FD委員会の活動 2020年度

2021年度新任教員・TAオリエンテーション/AY2021 Orientation for New Faculty Staffs and TA

(English follows below)

 

上智大学FD(ファカルティ・ディベロップメント)委員会では、2021年度本学に着任される先生方と新たにTAを担当される学生の方々を対象に、FD活動の一環として、学事情報、施設情報、教材準備等のガイダンスのオリエンテーションを開催することを予定しておりましたが、新型コロナウイルスの感染収束の見通しが立たないため、開催を中止することといたしました。

つきましては、上記のオリエンテーションの動画を視聴いただける環境を用意いたしましたので、Loyolaを使用した「オリエンテーションアンケート」への回答と併せ、ご確認くださいますようお願い致します。

 

  • 動画

動画①(約9分)
https://sophia.hosted.panopto.com/Panopto/Pages/Viewer.aspx?id=80acdb96-c671-4d58-90f3-ab8c009a98c6

動画②(約17分)
https://sophia.hosted.panopto.com/Panopto/Pages/Viewer.aspx?id=456025d8-af1c-4727-a088-ab8c009ed660

動画③(約12分)
https://sophia.hosted.panopto.com/Panopto/Pages/Viewer.aspx?id=344bb909-a145-4fd8-9c43-ab8c00a8e500

動画④(約11分)
https://sophia.hosted.panopto.com/Panopto/Pages/Viewer.aspx?id=75eee617-f4f0-486d-869d-ab8c00ad4735

 

  • アンケート:(4問/所要時間約2分)
    教員:【教員用】2021年度オリエンテーションアンケート
    TA:【TA用】2021年度オリエンテーションアンケート
    URL : https://scs.cl.sophia.ac.jp/campusweb/campusportal.do
    Loyolaシステム > アンケート/各種申込

 

  • アンケート回答期限:2021年4月30日(金)

 

The Sophia University FD (Faculty Development) Committee has been planning to hold and orientation for newly-employed faculty staffs and newly assigned TA students, regarding academic services, use of facilities, etc. However due to the spread of the Novel Coronavirus(COVID-19), we have decided to cancel the orientation.

To make up for the cancellation, we have posted the  as below. Please be sure to view the documents and also answer the “Orientation Questionnaire” set up on Loyola.

 

  • Questionnaire :(4 Questions, Approx. 2min.)
    Faculty Staffs : <Faculty Staffs>AY2021 Orientation Questionnaire
    Teaching Assistants : <TA>AY2021 Orientation Questionnaire
    URL : https://scs.cl.sophia.ac.jp/campusweb/campusportal.do
    Loyola System> Questionnaire/Application

 

  • Questionnaire Deadline : April 30,2021(Fri.)

 

 

NEWS

  • FD委員会の活動
  • 全学FDセミナー(Start-up Sophia)
  • 動画アーカイブ
  • 教務事務の手引き TAハンドブック等
  • 授業アンケート
  • Good Practice