• FD委員会概要
  • 活動
  • 教育活動支援情報

ニュース 各部門の活動 2022年度

英語カリキュラム In-service Teacher Training (INSET)

主  催:
言語教育研究センター
日  時:
2022年4月2日、4月19日、5月10日、6月14日、7月2日
(時間帯は日によって異なる。4月2日は1.5時間、5、6月は昼休みの30分。7月はZoomで1.5時間。)
実施方法:
対面(学内)
参加者数:
51名

概要

 英語カリキュラムでは、教員同士が交流・情報交換することにより授業の質の向上や課題の解決の一助とするため、定期的にInsetを開催している。
 2022年度春学期は以下の内容について有益な話し合いを持つことができた。

4月2日

What’s new in 2022/TEAP results/‘What did we do differently in 2021 in AC?’

4月19日

Making reading interactive/Writing work (summaries) and using the textbook to make the writing tasks/How to choose supplementary reading materials using a website/Reliable links such as government websites

5月10日

How to use the textbook material in AC1/Adapting the reading and updating them with more recent texts/Text and task difficulty in the Elementary textbook/Creating discussion tasks (Discussion→Feedback from the teacher→Discussion)/It was felt by the teachers teaching Elementary that the textbook was too difficult.

6月14日

For the mid-term exam one participant mentioned the way in which he used the first and second draft feedback to make all students develop to a certain level in their writing. Writing conferences were employed to give individual feedback./There was a lot of interest in Quick marks and blue pen./There is also a record function on Moodle./These are all worth exploring in future.

7月2日

The COIL Seminar ‘This is my COIL’

NEWS

  • FD委員会の活動
  • 全学FDセミナー(Start-up Sophia)
  • 動画アーカイブ
  • 教務事務の手引き TAハンドブック等
  • 授業アンケート
  • Good Practice